Proje Gelişimi

Mekanik Ekip


Geride bıraktığımız yılda, neredeyse tüm mekanik parçaları kendi bilgi ve birikimimizle üretmiştik. Bu yıl da daha büyük başarılar için yine kendi imkânlarımızla üretim yapmayı ve verimliliğe büyük etkisi olan araç ağırlığından tasarruf etmeyi planlamaktayız. Geçen yıl kendi tasarımımız olan araç gövdemize karbon fiber malzeme kullanarak elle yatırma yöntemi uygulamıştık bu sene daha kaliteli ve hafif bir gövde ile kendimizi bir üst seviyeye çıkaracağız.

Geçen yıl yine tamamen kendi tasarımımız olan alüminyum profil ve levhalar kullanarak gerçekleştirdiğimiz şasi üretimini, bu yıl yüksek performanslı yarış arabalarında kullanılan, hafif, kolay işlenebilen, titreşimi absorbe eden, yüksek mukavemetli alüminyumdan ve çelikten daha sağlam ve hafif karbon fiber ile birlikte karbon fibere benzer özelliklere sahip, havacılık sanayinde kullanılan, oldukça düşük ağırlıktaki yüksek teknoloji malzemeleri ile gerçekleştireceğiz. Yeni tasarım şasiyi üretirken ağırlıktan %75 oranında kazanç sağlamayı ve üzerinde çalıştığımız uzun saatlerin ardından geliştirdiğimiz üretim tekniği sayesinde olabilecek en sağlam hali ile üretimini yapmayı hedefliyoruz.

Ayrıca geçen yıla nazaran bu yıl tamamen kendi tasarımımız ve üretimimiz olacak araç direksiyon sistemi ve geliştireceğimiz kapı kilit mekanizması ile yarışmada ekstra puanları almayı hedefliyoruz.




Elektrik Ekibi


Geçen yıl düzenlenen yarışlarda, TÜBİTAK tarafından zorunlu kılınan parçaların hepsinin yerli üretimini gerçekleştirdik ancak yarış stratejimiz gereği bunlardan bazılarıyla yarışa katılmıştık.

Bu seneki hedefimiz, tamamı yerli olan parçalarımızla yarışabilmek ve geçen yılki üçüncülük derecemizin üzerine çıkabilmek. Bunun için yaptıklarımıza ve yapacaklarımıza kısaca değinmek isteriz.

İlk olarak motor ile başlayalım. Geçen yıl, arkadaşlarımızın yoğun uğraşları sonucu yarışa kendi ürettiğimiz motor ile katılmıştık. Ancak şu günlerde, geçen yıl katıldığımız motordan yaklaşık %15 daha verimli bir motoru, %60 daha ucuz maliyetle üretmeyi başardık. Ayrıca bu ürettiğimiz yeni motor, öncekinden yaklaşık %34 daha hafif.

İkinci zorunlu parçamız motor sürücü. Geçen yıl, benim de içerisinde bulunduğum motor sürücü ekibi olarak ben ve arkadaşlarım çalışan bir motor sürücü üretmeyi başardık. Ancak istediğimiz verimlilik değerlerine ulaşamadık. Bu seneki çalışmalarımız verimliliği artırmak üzerine olacak. Bu bağlamda tasarımını bitirdiğimiz 3 farklı motor sürücü kartımız mevcut. Bu parçaların da üretimini tamamlayıp, en kısa sürede testlerine başlamayı planlıyoruz.

Batarya ve batarya yönetim sistemi üçüncü zorunlu parçamızdı. Geçen yıl tamamını satın aldığımız bu ürünlerde, bu sene şimdiden çok yol almış durumdayız. Öyle ki hâlihazırda 2 farklı batarya yönetim sistemi tasarımımız mevcut. Aynı zamanda kendi batarya paketlerimizi de üretebiliyor hale gelmiş bulunmaktayız.

Son zorunlu parçamız ise geçen yıl teknik kontrollerden hemen önce bitirebildiğimiz yerleşik şarj birimi. Yerleşik şarj biriminin hikâyesi, son ana kadar vazgeçmeyişimizin ödülünü takım olarak aldığımız, bize adeta hayat dersi veren cinstendi. Bu satırlara sığmayacak kadar uzun olduğundan onu burada anlatamayacağım ancak bu sene yapacaklarımızdan bahsedecek olursak, yerleşik şarj biriminde daha profesyonel bir ürün üretme hedefindeyiz. Bu bağlamda tasarımlarımız şimdiden hazır durumda.




Proje Takip/Optimizasyon Ekibi


EVA Elektrikli Araç Projesi kapsamında proje takip-optimizasyon ekibinin üstlendiği 2 farklı analiz mevcuttur, bunlardan ilki stokastik süreç tabanlı zaman yönetimiyken, ikincisi EVA elektrikli aracı için enerji optimizasyonuna bağlı yarış stratejisi geliştirmedir.

Optimizasyon ekibi geçen yıl, stokastik süreç tabanlı zaman yönetimi analizi kapsamında, proje alt birimlerinden her iş için mümkün olan en kısa, en uzun ve yüksek olasılıklı tamamlanma sürelerini ve işler arasındaki ilişkiyi içeren iş paketlerini topladı. Ardından MATLAB’de olasılıksal olarak triangular distribution gösteren bu iş sürelerini baz alıp, rastgele sayılar üretme metodu ile projenin tamamlanma ve işlerin başlangıç-bitiş sürelerini gösteren farklı senaryolar üretti, risk analizi yaptı ve uygun senaryo üzerinden bir Gantt Chart oluşturdu. Bu sene ise EVA-2 için toplanan iş paketleri ile Monte Carlo simülasyonu yapmak istemekteyiz.




Otonom Ekibi


Otonom ekibi olarak geçen yıl EVA-1 adlı aracımızın Telemetri sistemini başarılı bir şekilde tamamladık. Bu yıl ise hem Telemetri hem de EVANOM adını verdiğimiz aracı tamamlayarak hem Robotaksi hem de Elektrikli Araçlar yarışlarında okulumuzu en iyi şekilde temsil etmek istiyoruz.




İdari, Tanıtım ve Sponsorluk Ekibi


Temel olarak üç ana temel disiplini bir arada bulundurun İdari, Tanıtım ve Sponsorluk Ekibi, takımın avans-bütçe takibinin yapılması, takım tanıtımı, sosyal medya kullanımları, ofis çalışma alanlarındaki ihtiyaçlar, sponsorluk faaliyetleri, web tasarım, grafik tasarım gibi birçok alandan sorumludur.


2019 yılında, gerek EVA TEAM’in gerek Efficiency Challenge yarışlarının tanıtımı konusunda İstanbul içindeki çeşitli liselerle temas kuran İdari, Tanıtım ve Sponsorluk Ekibi, yarışmaya katıldığı ilk yılında yaptığı tanıtım faaliyetleri ile adından söz ettirmiştir, öyle ki ilk senesinde TÜBİTAK Efficiency Challenge tarafından Tanıtım ve Yaygınlaştırma Ödülü’ne layık görülmüştür.

Makine Mühendisliği, Endüstri Mühendisliği, İnşaat Mühendisliği, Bilgisayar Programlama gibi birçok bölümden öğrenci barındıran İdari, Tanıtım ve Sponsorluk Ekibi, 2020 döneminde de çeşitli sponsorluk anlaşmaları sağlamakla birlikte takımın ve enerji verimliliğini esas alan TÜBİTAK Efficiency Challenge yarışlarının çeşitli mecralardan tanıtımını yapmaktadır.

Sosyal medya adreslerini aktif olarak kullanmakta olan EVA TEAM, COVID -19 pandemi sürecinde de tanıtım faaliyetlerine devam etmekte olup bu bağlamda Instagram üzerinden elektrikli araç sektörüne yönelik alanında uzman konuklar ile ‘Elektrikli Araçlara Genel Bakış’ başlıklı çeşitli canlı yayınlar düzenlemektedir. (Canlı yayınlarımızı izlemek için Instagram: evacarteam)

2020 TÜBİTAK Efficiency Challenge yarışlarında bu yıl yeniden Tanıtım ve Yaygınlaştırma Ödülü’nü hedefleyen takım üyeleri, hedeflerine ulaşmak adına tanıtım faaliyetlerine hız kesmeksizin devam etmekte olup EVA-2 adlı yeni aracın oluşabilmesi için sponsorluk adına nakdi veya ayni tüm şartları sağlamak adına çalışmalar düzenlemektedir.

Sayılarla İdari, Tanıtım ve Sponsorluk Ekibi Çalışmaları

3 Instagram Canlı Yayını
94.000 Kişiye Instagram Postu ile Erişim
103.000 Instagram Postu Gösterimi
3 Fuarda EVA TEAM Stand Alanı Tahsisi
10 EVA TEAM’e Ziyaret
3 Etkinlikte EVA-1 Sergi ve Tanıtımı
45 Sponsorluk ve Tanıtım Görüşmesi